júl 102013
 

Jedno šťastie, že som si túto knihu požičala v knižnici. Pre mňa nemala žiadnu literárnu pridanú hodnotu, akoby som čítala eseje v knihe marketingu, alebo niečo podobné. Rozťahané, nezáživné, pre mňa nepútavé. A najmenej pútavá bola tá najdlhšia poviedka, Brand party, o ktorej sa píše aj v „kvázidoslove“. Kým som ju dočítala, tak som aj zabudla, o čom boli poviedky predtým, taký hlboký dojem vo mne zanechali. Autor nepíše zle, ale výber tém sa mi nezdal vhodný do poviedkovej zbierky, a ten obal vôbec nekorešponduje s obsahom knihy. Kniha obsahuje zaradom tieto poviedky:

Prvé víťazstvo hypermarketov – O pánovi, ktorý navrhuje stratégie predaja v nových marketoch, a ktorý nakoniec podľahne dokonalej nákupnej atmosfére, ktorú práve vytvoril.

Nové médium – Párik mladých ľudí závislých na seriáloch. Závislých tak, že bez novej dávky majú absťáky plus schopnosť hrdinu ovplyvňovať nejakým spôsobom myslenie ľudí, úplne celé zle…

Berlin – Toto bolo celkom podarené, príbeh o tom, ako sa aj vychytralci dajú nachytať, a to naoko hlúpučkou blond modelkou  :tongue: . Táto poviedka sa mi dokonca celkom páčila.

Najhorší zločin vo Wilsonove – Príbeh o vyháňaní diabla, oživlých mŕtvolách, nejakom vyšetrovaní s nie veľmi podareným ukončením. O ničom.

Brand party – Celý čas som rozmýšľala, o čo asi pôjde, a aj tak som sa to nedozvedela poriadne. Masová kampaň na akciu, kde budú hrať samé hviezdy, samé značky, luxus a do toho kopa policajtov, antiglobalistov, hipisákov a kadečoho iného, a naozaj nudný koniec, aj keď sa autor snažil. Mám taký pocit, ako by chcel vysvetliť fungovanie reklamy, kampaní, celkovo obchodu, iným ako učiteľským štýlom, ale veľmi sa mi to nepozdávalo, nemalo to hlavu ani pätu :whistle:

Doslov – Kniha a jej reklamná kampaň – ktorá bola robená reklamou na Brand party, ako reklamou na akciu, ktorá sa bude konať, len sa ešte nevie kde, boli dávane upútavky do statusov na nete, do rádií a podobne, ľudia si mysleli, že to bude nejaká parádna tanečná akcia, a nakoniec z toho vzišiel termín vydania poviedky. Dobrý nápad na tú dobu, ale či to pomohlo predať aj knihu, to netuším. Nemyslím, že ľudia v týchto dvoch prípadoch mohli tvoriť rovnakú cieľovú skupinu.

Túto knihu je možné nájsť v internetovej predajni kníhkupectva Martinus.